Kakegurui Wiki
Advertisement

Nowa o imieniu Yumeko to pierwszy odcinek pierwszego sezonu serialu animowanego Kakegurui. Został wyprodukowany przez MAPPA i wyemitowany w Japonii 1 lipca 2017 roku.

Streszczenie

Panująca mistrzyni klasowego hazardu Mary Saotome próbuje naciągnąć niczego nie podejrzewającą studentkę Yumeko Jabami na grę o wysoką stawkę w kamień-papier-nożyce z głosowaniem.

Fabuła

Zbliża się 122. rocznica jej założenia, Prywatnej Akademii Hyakkaou, przyjmuje nową uczennicę, Yumeko Jabami.

Yumeko zostaje przeniesiona do drugiego roku klasy „Kwiat Wiśni” i przydzielona Ryocie Suzui, przedstawicielowi klasy, do osobistego oprowadzania jej po akademii.

Oprowadzając ją po akademii, Yumeko zauważa metkę na szyi Ryoty, która wskazuje, że jest „zwierzęciem domowym” po przegranym meczu hazardowym z Mary Saotome i winnym jej długu w wysokości 5 milionów jenów, którego nie jest w stanie spłacić.

Ryota denerwuje się bliskością Yumeko i odsuwa się, zanim pyta ją, czy kiedykolwiek wcześniej uprawiała hazard. Na co odpowiada, że ​​rozumie podstawowe zasady niektórych gier hazardowych. Ryota mówi jej, że hazard w akademii jest prawie uważany za tradycję i że po szkole wiele sal lekcyjnych i klubowych zamienia się w jaskinie hazardu. Ostrzega ją, że w akademii jest wielu bogatych studentów, którzy mają nieskończoną ilość pieniędzy na hazard i że musi być ostrożna, bo inaczej wpadnie w pułapkę jednej z ich gier.

Yumeko zaczyna się śmiać, co sprawia, że ​​Ryota wygląda na zdziwioną jej reakcją; zauważa, że ​​myśl o tego rodzaju grach brzmi zabawnie.

Yumeko jest następnie pokazana w otoczeniu wielu koleżanek z klasy, kiedy wraca do klasy, gdy bombardują ją osobistymi pytaniami. Mary przedstawia się Yumeko i zaprasza ją na mecz hazardowy po szkole, ku wielkiemu zaniepokojeniu Ryoty. Yumeko zgadza się, a klasa szybko zamienia się w jaskinię hazardu, a ona i Mary siedzą na środku pokoju naprzeciwko siebie i otaczają ich koledzy z klasy.

Yumeko pyta Mary, w jaką grę powinni zagrać. Mary sugeruje, aby zagrali w „Głosuj kamień, papier, nożyce”, oryginalną grę stworzoną przez klasę, w której uczniowie rysują kamień, papier lub nożyczki na karcie, którą następnie umieszcza się w zapieczętowanym, metalowym pudełku, które uniemożliwia graczom od zobaczenia, co na nich jest. Mary następnie omawia zasady, kiedy ona i Yumeko dobierają po 3 karty z metalowego pudełka i wybierają jedną kartę z ręki, aby zagrać. Następnie wyjaśnia, że ​​jeśli dostaną remis, muszą wybrać jedną z pozostałych 2 kart, których jeszcze nie zagrali. Jeśli dostaną 3 remisy, to set jest remisem i muszą zagrać nowego seta. Mary ujawnia, że ​​gra nie przypomina normalnego Jankenpon, w którym gracz ma możliwość wyboru dowolnego ruchu, ale gra opiera się na umiejętności odczytywania przebiegu gry.

Ryota próbuje zaprotestować przeciwko grze, ale Mary chwyta go za tag i chłodno każe mu przynieść kilka żetonów. Mary daje Yumeko 120 żetonów, które pojedynczo są warte 10 000 jenów, co daje łącznie 1,2 miliona jenów. Mary mówi Yumeko, że może ustawić zakład na mecz, aby mogli rozpocząć. Yumeko rozpoczyna zakład z 2 żetonami (20 000 jenów), gdy ich koledzy z klasy zaczynają wypełniać karty.

Ryota opowiada, że ​​dość rzadko zdarza się, aby gracz otrzymał 3 różne karty, ale najbardziej prawdopodobnym rezultatem jest otrzymanie przez gracza dwóch kamieni i kartki i w zależności od częstotliwości pojawiania się karty można bezpiecznie założyć, że to obraz pojawia się najbardziej w polu. I że gra toczy się na niepewności któregokolwiek z przeciwników.

Mary i Yumeko losują swoją pierwszą kartę, przy czym Mary produkuje kartę nożyczek, a Yumeko taką, która przedstawia kamień. Yumeko wygrywa pierwszą wygraną, której Mary gratuluje jej. W rezultacie Yumeko bierze 2 żetony Mary, wygrywając w ten sposób 20 000 jenów. Kontynuując grę, Yumeko stawia następnie 50 żetonów (500 000 jenów), ku zaskoczeniu Mary i jej kolegów z klasy.

Nowy set zaczyna się od pierwszego losowania, które kończy się remisem, jednak w następnym losowaniu Mary wygrywa zakład za 500 000 jenów. Mary wykrzykuje swoją radość z wygrania tak ogromnego zakładu i zaczyna się nowy set. Yumeko ponownie stawia 2 żetony i wygrywa kolejne losowanie nowego seta. Yumeko następnie ponownie stawia 50 żetonów, co powoduje nową falę szoku w klasie. Mary wygrywa seta, co daje jej w sumie 1 milion jenów, które zarobiła.

Mary nalega, aby nadal grali w tę grę, a kiedy Yumeko nie otrzymuje odpowiedzi ani reakcji, okrutnie szydzi z niej, że wygląda na to, że marznie po stracie miliona jenów. Yumeko spokojnie odpowiada, że ​​gra dopiero się zaczyna i stawia 2 żetony. To powoduje, że Mary tłumi śmiech, ponieważ Yumeko ma tylko 24 żetony (240 000 jenów) w porównaniu do jej własnych 216 żetonów (2,16 miliona jenów). Oboje grają dalej, dopóki Mary nie zauważy, że Yumeko straciła wszystkie swoje żetony.

Yumeko następnie pyta Mary, czy jest gotowa wziąć udział w jeszcze jednej grze. To zaskakuje Mary, ale martwi Ryotę, która obawia się, że Yumeko zaciągnie dług, który zmusi ją do zostania zwierzakiem. Mary zgadza się na kolejną rundę i zaczyna okrutnie drwić z Yumeko poza kamerą. Yumeko sięga po swoją szkolną torbę i otwiera ją, rzucając stosy jenów na biurko, po czym stawia 10 milionów jenów. To szokuje wszystkich, zwłaszcza Maryję, która jest konceNed, że Yumeko ma na sobie tyle pieniędzy. Mary krytykuje Yumeko i mówi jej, że nie ma mowy, żeby mogła postawić tyle własnych pieniędzy na pojedynczą grę.

Oczy Yumeko przybierają szkarłatny kolor, gdy zauważa, że ​​stawianie tak ryzykownych zakładów w jednej grze sprawia, że ​​jest to zabawne. Zaznacza, że ​​szaleństwo jest po prostu esencją hazardu i że w społeczeństwie kapitalistycznym pieniądze są siłą rządzącą i synonimem własnego życia. Z tego powodu osoba przy zdrowych zmysłach nie oddałaby całego swojego życia szczęściu, a jednak ludzie chodzą do kasyn, ponieważ czerpią z tego przyjemność. W rezultacie hazard staje się tym bardziej zabawny, im bardziej szalony.

W sali rady samorządu, przewodniczącą otrzymuje raport o nowym przeniesionym uczniu. Zainteresowany prezydent zauważa, że ​​w ich raju jest teraz wąż.

Mary, wciąż w klasie z Yumeko i jej koleżankami, wstaje od biurka, odmawiając już udziału w grze hazardowej. Yumeko drwi z niej własnymi słowami; pytając ją, czy ma zimne stopy. To rozwściecza dumę Mary, która postanawia zagrać w nowej rundzie.

Yumeko śmieje się, komentując, że gry o wysokie stawki są zabawne, co Mary kwestionuje, jeśli Yumeko zdaje sobie sprawę, jak wysokie są naprawdę stawki w grze. Mary ujawnia w wewnętrznym monologu, że ma w klasie 21 z 30 uczniów, którzy ustawiają grę na jej korzyść, albo z nadzieją na podniesienie własnego statusu społecznego, albo mają jej jakiś dług. Pewna siebie z powodu tej sztuczki, Mary wierzy, że wygra mecz.

Mary pyta Yumeko, czy jest gotowa do rozpoczęcia gry, ale nie otrzymuje odpowiedzi, ponieważ widać, jak Yumeko wpatruje się w swoje karty. Mary mówi Yumeko, że trzyma w jej ręce tylko 3 karty, więc niewiele może zwlekać, by przedłużyć nieunikniony wynik gry. Yumeko następnie wyjawia Mary, że wie o jej sfałszowaniu gry na jej korzyść i że większość uczniów pracuje dla niej. To szokuje Mary i wywołuje poruszenie w klasie. Yumeko dedukuje, że nie wszyscy uczniowie mogą być w jej kieszeni, ponieważ musi być ich część, która zapewni jej zwycięstwo, a Mary nie wykonała dobrej roboty, ukrywając oznaki, że gra nie była dla niej korzystna. Podczas dwóch gier, w których Yumeko postawiła 500 000 jenów, Mary dwukrotnie zagrała w te same karty, co przekonało Yumeko, że coś knuje. Jednak kiedy stawiano zakłady za 20 000 jenów, Mary upewniła się, że dobrze wymieszała karty. Yumeko twierdzi, że Mary nie może oszukać ani jednej osoby, która nie jest oszukiwana, jeśli sama nie jest gotowa stracić pieniędzy.

Wstrząśnięta tym Mary przekonuje samą siebie, że „smack talk” Yumeko nie zaburzy jej wiary w sfałszowaną grę. Następuje między nimi napięta chwila, gdy oboje wyciągają dobrane karty. Wyraz czystego niedowierzania widać na twarzy Mary, gdy rysuje papier, a Yumeko wyciąga nożyczki, ujawniając jej, że przegrała grę, co pozwoliło jej wygrać 8,8 miliona jenów. Yumeko następnie prosi ją o zapłacenie dużej sumy pieniędzy.

Mary wciąż niedowierzająca, stara się pogodzić z wynikiem gry i ujawnia, że ​​chciała wygrać i zmusić Yumeko do długów i ostatecznie do niewoli jako „zwierzątko domowe”, to samo, co zrobiła z Ryotą. Mary mówi Yumeko, że nie jest w stanie wyprodukować tak dużej ilości pieniędzy, aby jej spłacić, ale prosi o przedłużenie okresu o kilka dni, aby je zgromadzić.

Yumeko odchodzi, mówiąc Mary, że dobrze się bawiła, więc jej dług wobec niej jest teraz nieważny i każe wszystkim miło spędzić dzień przed opuszczeniem klasy.

Yumeko idzie przez korytarze akademii, kiedy Ryota woła ją i pyta, jak odkryła podstęp Mary. Yumeko ujawnia, że ​​było to łatwe, ponieważ od początku wiedziała, że ​​Mary fałszowała grę i manipulowała głosami, w wyniku czego jedyne, co musiała zrobić, to dowiedzieć się, która karta będzie najczęstsza. Ale żeby to zrobić, musiałby istnieć jakiś system komunikacji między tymi, którzy brali udział w podstępie, ale Mary nie była jego częścią, ponieważ nie dała znaku ani nie próbowała komunikować się z tymi. którzy jej pomagali. Ale zamiast tego to ktoś inny w klasie dawał sygnał, co ludzie powinni rysować. Yumeko ujawnia, że ​​myślała, że ​​wszyscy gapią się na nią podczas gry, ale że się myliła i zamiast tego wszyscy wpatrywali się w osobę za nią, która akurat była Ryotą. Yumeko następnie mówi mu, że kiedy odkryła podstęp, wszystko, co musiała zrobić, to dowiedzieć się, jaką kartę sygnalizował pomocnikom Mary, aby rysowali za pomocą jej ręcznego lusterka.

Pozornie odczuwając ulgę z tego powodu, Ryota pyta Yumeko, skąd wiedziała, jak wyciągnąć kartę nożyczek w ostatniej rundzie. Yumeko zdradza, że ​​był to po prostu zupełny zbieg okoliczności, po prostu szczęście.

Ryota wyjawia, że ​​planuje zrezygnować z akademii z powodu niemożności spłacenia dużego długu, który jest winien Mary i innym. Ryota zaznacza, że ​​żałuje, że nie miał Pewność siebie Yumeko i kłania się jej z przeprosinami. Yumeko daje mu w podziękowaniu duży stos gotówki, który wyraża jej uczucia związane z zabawą podczas hazardu.

Ryota próbuje odmówić przyjęcia prezentu, ale Yumeko ucisza go i mówi mu, że nienawidzi sytuacji, w których zna swój wynik w grze, ponieważ tak naprawdę nie jest to hazard. Z tego powodu Ryota uświadamia sobie, że Yumeko nie jest tak normalna, jak się wydaje, ale jest kompulsywną hazardzistką.

Postawie przedstawione

Różnice pomiędzy anime a mangą

  • Zakres zastraszania Ryoty jest bardziej pokazany w mandze. Tam musi załatwiać sprawy dla Mary i innych uczniów, zostaje pobity przez Juna w łazience, a jego portfel wyrzuca do kosza (Rozdział 1).
  • W anime, kiedy Ryota zabiera Yumeko na wycieczkę po Akademii Hyakkaou, ta przygląda się jego naszyjnikowi ze zwierzęciem domowym. Nie ma tego w mandze (rozdział 1).
  • Kiedy Yumeko jest otoczona przez jej koleżanki z klasy, w anime otaczają ją głównie wszystkie dziewczyny. W mandze są to głównie faceci (rozdział 1).
  • Kiedy Mary zbliża się do Yumeko, by rzucić jej wyzwanie w grze Kamień-nożyce-papier z głosowaniem, w mandze zgadza się zagrać z Mary, zanim jeszcze zorientuje się, w co gra. W anime uczy się zasad przed wyrażeniem zgody na grę (Rozdział 1).
  • W anime, tuż przed tym, jak Yumeko stawia swój ostatni zakład w grze Kamień-nożyce-papier z głosowaniem, Mary łamie czwartą ścianę i szepcze do publiczności. Jednak w mandze Mary ma mały panel wewnętrznego dialogu i krzyczy na Yumeko za obstawienie skandalicznej sumy pieniędzy (Rozdział 1).
  • W anime Kirari i Sayaka pojawiają się na krótko przed formalnym wprowadzeniem Samorządu Uczniowskiego (Rozdział 1).
Advertisement