Kakegurui Wiki
Advertisement
HyakkaoAcademy.jpg

Prywatna Akademia Hyakkaou to instytucja edukacyjna, do której uczęszczają uczniowie z potężnych rodzin ze świata polityki i finansów. Jako szkoła, do której uczęszczają Yumeko Jabami, Ryota Suzui i Mary Saotome, jest ona również głównym miejscem akcji Kakegurui.

Historia

Prywatna Akademia Hyakkaou została założona 122 lata temu w Japonii i przez wiele lat od swojego powstania była szkołą, do której uczęszczali uczniowie z zamożnych rodzin ze świata polityki i finansów. Jest to szkoła, w której uczniowie nie są oceniani przez naukę czy sport, ale przez status społeczny, jaki posiadają. Dzieje się tak dlatego, że studia i zajęcia pozalekcyjne nie są potrzebne ludziom, którzy mają mieć władzę nad innymi. Dla nich ważna jest dobra znajomość taktyki, umiejętność czytania przeciwnika i siła, by sięgnąć po zwycięstwo, czyli umiejętności, które muszą udowodnić i zdobyć poprzez grę.

Dwa lata przed rozpoczęciem serii, Kirari Momobami naruszyła tradycję szkoły po wygranej w grze z byłą przewodniczącą rady uczniowskiej, tworząc system zwierząt domowych, aby wzmocnić już istniejący system kastowy. System zwierząt w konsekwencji zwiększył dyskryminację wśród studentów: ci, którzy nie byli dobrzy w grze były uciskani, postrzegani jako tylko zwierzęta domowe i byli stale zastraszani. Tymczasem zwycięzcy byli chwaleni.

Mundurki

Prywatna Szkoła Hyakkao ma niezbyt surowy kodeks ubierania się, ponieważ instytucja nie skupia się na dobrych ocenach i sprawności fizycznej; na przykład Erimi Mushibami i Yuriko Nishinotoin nie noszą nawet standardowego mundurka; również, najwyraźniej nie jest obowiązkowe, aby uczeń nosił mundurek dostosowany do jego płci, jako że Rei Batsubami nosiła męski, mimo że była dziewczyną.

Mundurek składa się z białej koszuli z długim rękawem zapinanej na guziki i czerwonej marynarki ze złotymi guzikami. Chłopcy noszą czarny krawat i szare spodnie, podczas gdy dziewczyny noszą czarny krawat i szarą spódnicę. Ponieważ kodeks ubierania się wydaje się nie być tak surowy, niektórzy uczniowie zmieniają go na różne sposoby:

  • Jun Kiwatari nie nosi krawata i pozostawia rozpiętą marynarkę;
  • Ibara Obami nosi krawat, ale pozostawia rozpiętą marynarkę z rękawami podwiniętymi poniżej łokcia, a spodnie są również podwinięte poniżej kolana, nie nosi również skarpetek;
  • Sachiko Juraku nie nosiła krawata krzyżowego, ale zwykły krawat.

Jeśli chodzi o mundurki dla kobiet, nie ma obowiązkowego typu skarpetek, które muszą nosić, ponieważ wiele dziewczyn ma różne typy. Na przykład Runa Yomotsuki nosi skarpetki w paski, a Itsuki Sumeragi nosi czarne skarpetki z nadrukiem gwiazdek po bokach. Rozmiar spódnicy również jest różny; większość nosi ją do połowy uda, ale kilka dziewczyn, jak Nanami Tsubomi i Sayaka Igarashi nosi ją do kolan. Niektóre uczennice, jak Kurumi Kurume i Midari Ikishima, noszą czerwoną kamizelkę bez rękawów zamiast marynarki; w rzeczywistości pierwsza z nich nie używa skrzyżowanych krawatów i pozostawia koszulę otwartą na tyle, by odsłonić sporą część biustu i biustonosza. Innym przykładem jest Chitose Inui, która używa czerwonej kokardy.

Latem, koszula z długim rękawem i blezer są zastępowane przez wersję z krótkim rękawem. Kirari nosi wersję z koszulą z rękawem biskupim odciętym na ramieniu .

"Niewspółpracujący studenci" (tzn. z długiem, którego nie mogą spłacić) zawsze noszą na szyi zawieszkę, oznajmującą o ich stanowisku.

Hierarchia

Hazard w Prywatnej Akademii Hyakkaou jest zarządzany przez radę uczniowską. Wiadomo, że członkowie rady uczniowskiej używają swoich wpływów, aby zbierać pieniądze od uczniów Prywatnej Akademii Hyakkaou. Wpłacanie ich nazywane jest "darowizną", gdzie jest to opcjonalne, ale praktycznie obowiązkowe.

Prywatna Akademia Hyakkaou posiada system rankingowy, który może zostać przyznany uczniom, którzy nie przekazali darowizny na rzecz szkoły. Ci, którzy są poniżej 100 z 3000 studentów lub ci, którym narosły ogromne długi, których nie są w stanie spłacić, są uznawani za członków systemu "housepet". Jeśli uczeń jest mężczyzną, będzie nazywany "psem" (Reksiem), jeśli jest kobietą, będzie nazywany "kotem" (Pusią). Hierarchia w Akademii jest absolutna, żaden uczeń nie może jej naruszyć, a jeśli to zrobi, czeka go represja ze strony rady uczniowskiej. Jeśli uczeń chce pozbyć się statusu "zwierzęcia domowego", musi oddać pieniądze, ale nie będzie to możliwe, jeśli uczeń ma albo ogromny dług do spłacenia, albo nie ma pieniędzy, aby zapłacić za drogę z ich statusu. Hierarchia jest opisana jako idealny ślepy zaułek, który studenci znają jako coś, z czego bardzo trudno się wydostać.

Oficjalne mecze

Oficjalne Mecze (公こう式しき戦せん Kōshiki Sen) są unikalnym prawem przyznawanym uczniom, którzy nie mogli spłacić swych długów. Uczniowie ci mogą wyzwać każdego innego ucznia w szkole do pojedynku w hazardzie, który zazwyczaj jest nie do odrzucenia. Zwierzaki mogą nawet wyzwać na pojedynek członka Rady Uczniowskiej, ponieważ nawet oni nie mogą odrzucić propozycji.

Mówi się, że jest to jedyna zaleta bycia zwierzakiem. Mary skorzystała z tego prawa i wyzwała Yuriko na pojedynek na śmierć i życie, ale przegrała, zwiększając tylko swój dług, a w konsekwencji nabywając własny plan na życie. Planem Yumeko było wykorzystanie tego prawa do wyzwania Kirari na mecz, ale zmieniła swoje plany i wyzwała Kaede Manyudę zamiast niej. Oprócz tego, że jej status zwierzaka został odebrany po zwycięstwie, zdobyła również prawie 3 miliardy jenów, szacowaną wartość życia Kaede oraz plan życia na swoje nazwisko, który przekazała Itsuki Sumeragi.

Plany życia

W przypadku uczniów z bardzo wysokimi długami, jak to było w przypadku Mary i Yumeko , powinni oni spłacić je własnym życiem z Planu Życia (人じん生せい計けい画かく表ひょう Jinsei Keikakuhyō ): książeczki, którą otrzymali ci uczniowie, zawierającej wszystko, co wydarzy się w ich życiu od momentu ukończenia szkoły. Jeśli uczeń mógłby spłacić swój dług wcześniej, plan życia został anulowany, ale jeśli nie, wszystko, co zostało napisane w książeczce, wydarzyłoby się w prawdziwym życiu, ponieważ rada uczniowska wykorzystałaby swoje powiązania rodzinne. Mary stanowczo zaprotestowała przeciwko temu szaleństwu, ponieważ poza szkołą jej życie było jej życiem, a nie zabawką przewodniczącego czy rady.

Członkowie Rady Uczniowskiej

  • Runa Yomozuki - szefowa komisji wyborczej (選挙管理委員長)
  • Sakura Miharutaki - była przewodnicząca Rady Upiększania
  • Sachiko Juraku - przewodnicząca Komisji Moralności Publicznej (風紀委員長) (dawniej)
  • Yuriko Nishinotouin - sprawy ogólne (庶務), przewodnicząca Klubu Kultury Tradycyjnej (伝統文化研究会会長)

Kluby

Rada Upiększania (美化委員)

Stowarzyszenie działające przy Samorządzie Uczniowskim, którego zadaniem jest zajmowanie się problematycznymi osobami. W przeciwieństwie do innych uczniów, mają oni prawo aresztować każdego, kto sprawia problemy w szkole. Mają swoje główne biuro wewnątrz szkoły, ale także specjalną piwnicę, gdzie uczniowie mogą być przesłuchiwani.

  • Midari Ikishima (przewodnicząca)
    • Sakura Miharutaki (była przewodnicząca)
  • Naoe Habakiri (wiceprzewodnicząca)
  • Ayame Nureba
  • Kururudo
  • Shagatake
  • Tooame

Komisja wyborcza (選挙管理委員)

Stowarzyszenie działające w ramach Gildii Studentów, którego funkcją jest służenie jako krupierzy i zarządzanie zakładami w szkole. Jego członkowie są znani z noszenia kigurumis na swoich mundurkach.

  • Ruri Fuen (przewodniczący)
  • Rumia Uru
  • Kurara Kurokura
  • Sukaru Aizawa

Klub Badań nad Kulturą Tradycyjną (伝統文化研究会)

  • Inni członkowie

Klub fotograficzny (写真部)

  • Eneru Rokujou (przewodnicząca)
  • Shimizu

Library Club (図書委員)

  • Ouri Shimotsukiuri

Koło Naukowe Muzyki Klasycznej (クラシック研究会)

  • Nadeshiko Rurichou (przewodnicząca)

Zenshoukai (善咲会)

  • Aoi Mibuomi (lider)
  • Naoko i Houko Ougatou
  • Nagi Kamishimo
  • Ibuki Soutarou
  • Ouri Shimotsukiuri
  • Kurumi Kurume
  • Eneru Rokujou
  • Sakura Miharutaki (dawniej)

Klub Tradycyjnej Walki na Miecze

  • Ibuki Soutarou

Klub Dziennikarski (報道倶楽部)

  • Kyuu Nitobe
  • Fanklub Yumemi Yumemite (夢見弖ユメミのファンクラブ)
  • Shinnouji (prezydent)
  • Saori (sekretarz)
  • Inni fani

Klub Literatury (文芸部) / Klub hazardu

  • Yukimi Togakushi (przewodnicząca)
  • Tsuzura Hanatemari
  • Kurumi Kurume

Klub Softballu (ソフトボール部)

Naoko i Houko Ougatou

Klub Badań nad Mangą (漫画研究会)

Członkowie Klubu Mangi

Klasy

Klasa Hana (華組)

Pierwszy rok:

  • Kokoro Aiura (dawniej)
  • Ouri Shimotsukiuri (dawniej)
  • Tsuzura Hanatemari (dawniej)
  • Yumika Wada (dawniej)

Advertisement