Kakegurui Wiki
Advertisement

Ririka Momobami (桃 喰 リ リ カ) to postać z Kakegurui. Jest wiceprzewodniczącą samorządu uczniowskiego w Hyakkaou Private Academy i identyczną siostrą bliźniaczką Kirari Momobami, której rodzina jest sprzymierzona z rodziną Yumeko Jabami.

Wygląd

Wygląd Ririki

Twarz Ririki jest w większości zakryta przez całą serię białą, teatralną maską komediową, która zapewnia zniekształcenie głosu. Ponieważ Ririka jest identyczną siostrą bliźniaczką Kirari Momobami, obydwie mają wspólne rysy twarzy, bladą skórę, długie platynowe włosy (siwe włosy w anime) z grzywką, która jest stylizowana na hime-cut i lekko niebieskie oczy. W przeciwieństwie do Kirari, Ririka ma rozpuszczone długie włosy i nie nosi szminki ani pomalowanych paznokci, dopóki nie udaje swojej siostry.

Ririka ma na sobie standardowy kobiecy mundurek wydawany przez Prywatną Akademię Hyakkaou. Nosi czerwoną marynarkę z czarną lamówką na mankietach i kołnierzu, białą koszulę zapinaną na guziki, ciemną plisowaną spódnicę, krawat i czarno-szare pończochy oraz obuwie wydane przez akademię: brązowe mokasyny z czarną podeszwą.

Charakter

Ririka jest bardzo cichą i stoicką osobą, często pełniącą rolę obserwatora. Pomimo jej milczenia podczas spotkań Samorządu Uczniowskiego, przeważnie idzie w parze z Kirari Momobami. Jednak wydaje się, że jest mniej zimna, ponieważ zachowywała się bardzo zszokowana, kiedy Midari Ikishima pokazała własne oko.

Ririka w masce

Okazało się, że kiedy nie ma na sobie maski, Ririka jest niesamowicie nieśmiałą i nieco społecznie niezręczną osobą, która wyraźnie ma brak pewności siebie, co czyni ją całkowitym przeciwieństwem Kirari. Jednak pomimo tej rażącej rozbieżności była w stanie przebrać się za swoją siostrę bliźniaczkę i doskonale naśladować swoje zachowanie podczas spotkania z rodziną. Wcielanie się w inną osobę jest też dla niej rodzajem maski. W dzieciństwie okazało się, że doskonale naśladuje wszystkie aspekty Kirari do tego stopnia, że ​​nikt nie mógł odgadnąć, który z nich to który. Jak widać, nawet ich kuzynka, Sumika Warakubami, została zdeptana pomimo jej zdolności aktorek do rozdzielenia tych dwojga i doszła do wniosku, że Ririka naprawdę wierzyła, że ​​„była” Kirari aż do głębi jej umysłu.

Wydaje się być dość spostrzegawcza, łatwo rozpoznając sztuczkę Rina Obamiego podczas ich meczu. Pomimo jej uprzejmości, czasami może manipulować, zmuszając Mary Saotome do hazardu przeciwko Miyo Inbami i Miri Yobami, narażając życie Yumeko Jabami na szali. Ririka jest bardzo utalentowaną hazardzistką, co sugeruje, że może być powodem, dla którego Kirari ma tak dużą władzę w klanie.

Jak widać podczas jej przyjaźni i interakcji z Mary, Ririka powoli zaczyna wychodzić ze swojej skorupy i nabierać pewności siebie. Jak widać, zaczęła stopniowo nabrać większej pewności siebie, aby częściej zdejmować maskę wokół innych i nie była już nieśmiała i nerwowa podczas interakcji z nimi bez niej.

Do czasu, gdy została zakwestionowana przez Kirari, Ririka miała teraz pewien poziom niezależności i oddzielenia indywidualizmu od Kirari do tego stopnia, że ​​jej zdolność do doskonałego działania i kopiowania jej nie miała już zastosowania. Jak widać, gdy sama Kirari zauważyła, że ​​ona i jej siostra nie są już całkowicie ze sobą wtopieni.

Kakegurui - Compulsive Gambler

W pierwszym sezonie Ririka nie robi nic, ale zwykle stoi w milczeniu obok Kirari Momobami (siostry bliźniaczki Ririki), gdzie jest zawsze obecna na wszystkich spotkaniach rady, ale nigdy nie komentuje niczego. Kiedy nadszedł czas, aby spotkać się z Rodziną Momobami, Ririka przebrała się za swoją siostrę i opuściła akademię, zostawiając Kirari z maską. Sayaka Igarashi podbiegła do niej, gdy wsiadała do helikoptera i powiedział Ririce, żeby została (myśląc, że to Kirari). Następnie Ririka zachowywała się jak jej siostra i powiedziała, że ​​opuszcza akademię w jej rękach. Kiedy Sayaka nadal panikuje, Ririka każe jej się zamknąć i odlatuje.

Na spotkaniu rodzinnym stwierdza, jak niesamowicie bezwartościowi są i jak zachłanni jest ich zachowanie. Zaprasza ich wszystkich do szkoły, jeśli naprawdę chcą zobaczyć, co stworzyła Kirari. Później dzwoni do niej Runa Yomozuki, która opowiada jej o wydarzeniach, które miały miejsce w akademii. Runa wspomina również, że została ujawniona ona i przełącznik Kirari.

Kakegurui XX

Podczas wyborów prezydenckich Ririka szukała Mary Saotome, którą wpadła na nią i jej maska ​​odpadła, po czym szybko ją ponownie zakłada, a następnie zabiera ze sobą Mary. Kiedy są sami, tylko w obecności Inaho Yamato, Ririka sugeruje grę. Składa jeden ze 100 głosów w jedną ze swoich zamkniętych dłoni i Mary musi zgadnąć, gdzie jest chip. Jeśli zrobi to dobrze, może zatrzymać głosy. Jeśli się pomyli, musi dołączyć do Ririki w bitwie prezydenckiej. A nawet gdyby wygrała, Ririka po prostu podążałaby za Mary.

Mary była temu przeciwna i chciała odejść, dopóki nie dowiedziała się, że Yumeko Jabami została otruta. Mary zdjęła wtedy maskę Ririki, mówiąc, że nie może ufać komuś, kto nawet nie pokazuje swojej twarzy. Następnie zapytała, czy Ririka otrzymała rozkaz lub sama tego chciała. To zmusiło Ririkę do myślenia. Kiedy Mary otrzymała telefon, że Yumeko ma kłopoty, zdała sobie sprawę, że Ririka zorganizowała grę Nim Type Zero, aby Mary była zmuszona zdobyć głosy. Potem Mary chwyciła ją za rękę, otwierając właściwy chip.

Od tego czasu Ririka podążała za Mary wszędzie, gdzie się udała, chcąc walczyć u jej boku. Stała się też bardziej otwarta na Mary, zdejmując dla niej maskę. Wygląda na to, że Ririka lubi przebywać w pobliżu Mary, jednak nie jest odwrotnie. Mary chce, aby Ririka zaczęła działać samodzielnie, a nie tylko pod rozkazami swojej siostry. Dlatego Maria postanawia, że ​​powinni grać. Jeśli Ririka wygra, może towarzyszyć Mary podczas walki. Wygląda na to, że Ririka wygrała, ponieważ poza ekranem, nadal widać ją podążającą za Mary. Mary nadal jej nie lubi i denerwuje się na nią.

Później zostaje również zaproszona na aukcję. Ryota Suzui uważa, że ​​początkowo może za tym stać, ale Mary może wyjaśnić te podejrzenia, ponieważ sama Ririka jest dość zaskoczona aukcją. Nie bierze w tym zbyt wiele udziału. Kiedy Yumeko rzuca wyzwanie Rei Batsubami, by stawiła wszystko na zakład, ona bierze scenę i wyjaśnia, że ​​nazwa Jabami jest warta 3 miliardy jenów i oboje postawili na coś równego. Następnie decyduje się na prosty rzut monetą, aby zadecydować o ich losie. Odwraca go i ląduje na korzyść Yumeko.

Wkrótce potem rzuciła wyzwanie Nozomi Komabami, by z nią zagrał. Zapytana przez Mary, dlaczego to zrobiła, Ririka wyjaśniła, że ​​ma związek z Nozomi. Po miażdżącej porażce Nozomi, Ririka akceptuje ją jako sojusznika i dołącza do nich Nozomi. Ririka chce wtedy zagrać z Rinem Obamim. Na początku ruchy Ririki były łatwe do odczytania. Ale potem niespodziewanie odwróciła stół i udowodniła wszystkim, że gra dla siebie, a nie w imieniu Kirari. Ririka wykazała się dużą pewnością siebie i umiejętnościami hazardowymi podczas gry. Rin zorganizował fałszywą grę, ale Ririka przejrzała jego sztuczkę i wyrzuciła go z wyborów. Po meczu pyta, czy Ryota jest również partnerem Yumeko. Ale Yumeko twierdzi, że jest przyjacielem, co zaskakuje Ririkę.

Kakegurui (Kakkokari)

W parodii spinoff, Ririka jest przedstawiana tylko jako jej osobowość „wiceprezydenta”, zawsze nosząca maskę. Nigdy się nie odzywa, co powoduje nieporozumienia z innymi członkami Samorządu Studenckiego. Wyraża się, pisząc, rysując lub naśladując to, co chce przekazać, zwykle z marnym skutkiem. Jej maska ​​często się zmienia, aby odzwierciedlić jej emocje, np. rumieniec lub pocenie się. Często towarzyszy Kirari Momobami, pomagając jej na różne sposoby. Pewnego razu Mary Saotome znajduje swoją zapasową maskę na ziemi i cała Samorząd Uczniowski myli ją z Ririką, tylko dlatego, że ją nosi. Midari Ikishima jako jedyna zauważyła, że ​​jest w niej coś innego, ale to tylko dlatego, że Mary pokazuje więcej nóg niż Ririka.

W innej historii Ririka i Midari przypadkowo spotykają Yumemi Yumemite w kawiarni, w której chcieli kupić określone słodycze. Kiedy Yumemi przyznaje, że szuka inspiracji, Ririka zaczyna coś pisać, jednak chciała tylko narysować pandę.

Wystąpienie

Kakegurui - Compulsive Gambler

  • A Boring Woman
  • Slit-Eyed Woman
  • Tempting Woman
  • Refusing Women
  • Love-Dancing Woman
  • Selective Woman
  • The Woman Who Bets Her Life
  • Gambling Woman

Kakegurui XX

  • Gambling Women Again
  • The Women of Momobami Clan
  • Do Not Touch This Woman
  • Communicating Women
  • The Girl who Changes
  • The Connected Woman
  • The Hollywood Star
  • The Logical Woman
  • The Woman Who Bears The X
  • The Null Woman

Ciekawostki

  • Imię Ririka jest zapisane w katakanie (リ リ カ), co nie ma specjalnego znaczenia.
  • Nazwisko Ririki-Momobami oznacza „brzoskwinię” () (momo) i „ugryzienie” () (bami).
  • Ririka to anagram Kirari.
Advertisement